tisdag 8 juni 2010

En vecka till start!

Mindre än 1 vecka kvar till start och nästan allt på plats. Jag började ansöka om ett norskt LYS tal av NORLYS redan i slutet av januari. Nu mailar och ringer jag dem dagligen för att få mätbrevet före start. Men jag är rätt säker på att det kommer lösa sig! Det var en hel del planerande under vintern och arbetslistan blev lång. Det var inte speciellt lockande att ta sig till båten som låg under 1meter snö ända fram till slutet av mars. Det fanns en del projekt hemma i huset som istället pockade på uppmärksamhet. Men efter några helgers jobb och med hjälp av farsan har arbetslistan bockats av och nu ligger båten klar för start vid Hankö på Fredriksstads seilförenings brygga. Dit kommer jag att anlända på måndag efter en helg i Oslo. Jag skall segla Fearder seilasen för första gången! Kanske skriver jag en liten rapport om det efter helgen.
Nu till den viktiga tävlingen, Watski Skagerrack Twostar. Vår start är kl 19:00 onsdagen den 16 juni och förhoppningen är att trackingen fungerar bra så att det skall gå att följa oss och våra konkurenter när vi seglar. Det som är bra att känna till för att hitta oss är en del av följande, klass3 lys 1.25-1.30, båtnamn: Lady Godiva SWE-11, båttyp: Dominant105, Anders Dahlsjö och Martin Strömberg. Gå in på TracTracs hemsida och följ länken till Watski Skagerrack twostar- live tracking.

http://www.tractrac.com/index.php?page=eventpage&id=102

Vi kommer inte updatera något på bloggen under seglingen, förutom twitter som kommer upp här till höger på bloggen. Rapporter kommer istället finnas på Watski skagerrack two stars officiella hemsida. Men efter målgång och kanske efter lite vila kommer det nog läggas upp bilder och berättelser.

Updatering! Idag fick vi vårat NORLYS mätbrev, jag fick dock anmärka på att de inte oterat att vår båt är 1m längre än standard, men det skulle de justera, får se vad talet blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar